בקשה – עיריית בני ברק 1

בס"ד

16/11/20

לכבוד:
"עמותת איש צדיק היה"

 

ברצוני להביע את תודתי והערכתי העצומה לעשייה המבורכת שלכם.

אין מילים היכולות לבטא את גודל התרומה שלכם למשפחות הנזקקות.

בראש ובראשונה אציין כמה אני נפעמת כל פעם מחדש מהלב שלכם השרוי בהתמודדותו של עם ישראל. אתם מרגישים  חזק מה זה לכאוב כאב של משהו אחר כאילו זה כאבכם  שלכם  ואתם יוזמים מה וכיצד יכול לסייע לאותו אדם/ אוכלוסייה השרויה בצער ובמשבר.

משבר הקורונה הביא התמודדויות חדשות ומאתגרות. חווינו ואנו חווים מדי יום ביומו את המשבר הבריאותי, הכלכלי והרגשי – כל אחד עם יכולותיו, חוסנו, ומעגלי התמיכה שלו.  המשבר של מגפת הקורונה לא פסח על אף אחד מאתנו וכל האנושות נאלצת להתמודד עפ"י היכולות של כל פרט, כדי לקום ליום שאחרי המשבר ולחזור לשגרה תקינה ובריאה.

בימים לא פשוטים אלה אנו חווים את אחינו מתמודדים בחירוף נפש של ממש, כל אחד מסיבתו הוא. המצוקות והחרדות על יכולת העמידה בתקופה זו משפיעים על מי שנמצא בקבוצת סיכון וחרד לבריאותו, הורים לילד בחינוך מיוחד, שגם ללא משבר הקורונה מתמודדים בקושי רב מול צרכיו המרובים בתוך כל העומס המשפחתי וטרדות החיים. משפחה שמתמודדת במצוקה כלכלית קשה, שגם לפני הקורונה מצבה הכלכלי היה בכי רע וההורים מתמרנים בין עבודה לעבודה לבין גידול הילדים שמהווה אתגר מורכב בתקופה זו.  ותיקונם. בני משפחה שהוצאו לחל"ת וחלקם מפוטרים ללא חל"ת היות ולא צברו עדיין ותק, ומוצאים את עצמם ללא בטחון כלכלי.  מצוקות אלה באות לידי ביטוי במרחב הבית של כל משפחה , הבית האמור להיות בטוח ומגונן על בני הבית הופך להיות מקום שאליו מושלכים חרדות, תסכולים, האשמות ותחושה של חוסר מסוגלות לצאת מהמצב הקשה. במשפחות בהן ההורה הוא יחידני, אם או אב, במשפחות אלה הנטל הן של הפרנסה והן של גידול הילדים בד"כ יושב על כתפיים יחידניות , מה שמייצר שבר גדול יותר.

בתפקידי כעובדת סוציאלית במחלקת הרווחה בעריית ב"ב, שכידוע ספגה מכה קשה ממשבר זה , אני נתקלת במצבים מורכבים עם קושי לספק מענה מספק שיאפשר למשפחות להתקיים באופן סביר.

הפער הדיגיטלי בגלל אפיון תרבותי של המגזר החרדי  והקושי הכלכלי להצטייד באמצעים דיגיטליים, מייצר אתגר נוסף לתפקוד משפחה. המשפחה  הסגורה בביתה בימי הסגר ומתקשה לאפשר  למידה לילדים מייצרת פער נוסף  לקהל יעד שפערי ההכנסות לנפש הן מהנמוכות בארץ.

תמונת מצב זו מדגישה את ממדי הצרכים והמצוקות וכל מתן סיוע יכול להקל במעט את עומק המצוקות.

אתם, עמותת איש צדיק היקרה, נמצאים לצדינו בהתמודדות זו להקל במעט על המשפחות.

התרגשתי עד דמעות, לחוות בכל פעם, כיצד אתם מושיטים יד לעזרה, כיצד שימחתם עוד הורה שהבאתם לו שובר לקניית מזון לחג או שובר לקניית בגד חדש. התרגשתי לראות  עוד חיוך של הורה, היכול לקנות משהו עבור ילדיו  ולשמח את משפחתו  בימים קשים אלה.

אני גאה שאנשים כמוכם הם הנוף של החברה שלנו, החברה הישראלית, הלוואי וירבו אנשים כמותכם. מי יתן ותוכלו להמשיך ולתרום לזולתכם, והזכויות על עשייה מקודשת זו יעמדו לפניכם.

בברכה

דיקלה יזדי – עו"ס משפחה
מחלקת הרווחה בעיריית ב"ב

לצפייה במכתב המקורי – לחץ כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לשיח?
אשמח לקבל את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.