כיצד יש לנהוג בעניין המבטאים השונים בקריא פרשת זכור?

שאלה

כיצד יש לנהוג בעניין המבטאים השונים בקריא פרשת זכור?

תשובה

דו"ז הגרצ"פ פראנק (מקראי קודש פורים סי' ז) והגר"מ שטרנבוך (תוה"נ ח"א קנד) האריכו שאשכנזי אינו יכול לצאת ידי חובה בשמיעת פרשת זכור מספרדי. ראשית משום שהמבטא שונה. כן משום שהגיית השם שונה – בפתח ולא בקמץ. וכן פסק מרן הראשל"צ (יבי"א ח"ו סי' יא) שספרדי אינו יכול לצאת ידי חובה בקריאה של אשכנזי.
ישנם עוד דקדוקים בפרשה אך אינם לעיכובא:
א) לשמוע אשכנזי מאשכנזי או ספרדי מספרדי שמבטא בדיוק כמותו (מקראי קודש).
ב) לשמוע את הקריאה דווקא בספר תורה שכתב לפי הכתב בו השומע נוהג, משום שיש מנהגים שונים בצורת הכתב- כתב האר"י, הבית יוסף וכדומה. אך אין זה לעיכובא.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לשיח?
אשמח לקבל את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.