אנו שוהים בנופש בחו"ל עד אחר ט' באב, מה הדרך הנכונה לנהוג לגבי המצעים המכובסים?

שאלה

אנו שוהים בנופש בחו"ל עד אחר ט' באב, מה הדרך הנכונה לנהוג לגבי המצעים המכובסים?

תשובה

המנח"י (ח"י סי' מ"ד) והצי"א (חי"ג סי' ס"א) התייחסו באריכות רבה לשאלה זו של מצעים המכובסים כאשר אנשים מתארחים במלון וכדומה. מסקנתם היא שמה שקיבלתם בתחילת שהותכם חדר נקי ומכובס הוא מכח העובדה שכך נוהגים בשירות החדרים בכל מלון ובית הארחה. אמנם מחובתכם להודיע בקבלה שאין ברצונכם לקבל יותר שירות חדרים עבורכם עד לאחר תשעה באב, ואף לא לכבוד שבת קודש, כפסק מרן המשנה ברורה בשם האחרונים.

את המצעים הנקיים שקיבלתם עליכם להוריד לרצפה ולדרוך עליהם מעט עם גרביים על מנת שלא ייחשבו למכובדים. אמנם המעיין בדברי הפוסקים יראה שכתבו להניח את הבגדים על גבי האדמה באופן שיתלכלכו מחול, אך קשה לומר לאנשים לעשות כן היום. לכן יש להקפיד על כל פנים לבטל את הגיהוץ והכיבוס של המצעים, ולא לעשות חוכא וטלולא מהיתר זה.

והיה ובלא ידיעתכם החליפו את המצעים וכדומה ניתן להשתמש בהם לאחר דריכה כמו במצעים הראשונים. וכל האמור הוא למתארחים, אך לבעל המלון ובית ההארחה מותר להחליף מצעים עבור כולם ללא חשש, ורק אסור להביא מצעים חדשים לגמרי (להורות נתן ח"ז סי' ל"ח). כמו כן, ודאי שאסור לבעל המלון לכבס את הבגדים המשומשים, אם לא שייגרם לו הפסד כלכלי גדול שאז נתיר לכבס על ידי גוי (שם).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לשיח?
אשמח לקבל את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.