האם מצות "וקידשתו" לכבוד הכהנים היא דין תורה או דין דרבנן?

שאלה

האם מצות "וקידשתו" לכבוד הכהנים היא דין תורה או דין דרבנן?

תשובה

המג"א (או"ח רא סק"ד) לומד בדברי חז"ל (גיטין נט.) שהכוונה ממש לדין תורה ולא לדין דרבנן, ואפילו לא כאסמכתא, אלא שהתורה ציוותה אותנו לקדש את הכהנים וחז"ל רק פירשו את כוונת התורה ש"וקדשתו" הוא בנתינה לו לברך ראשון, לפתוח ראשון וכדומה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לשיח?
אשמח לקבל את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.