מה המקור לכך ש’חייב איניש לבסומי עד דלא ידע’ ולא עד בכלל?

שאלה

מה המקור לכך ש’חייב איניש לבסומי עד דלא ידע’ ולא עד בכלל?

תשובה

כך גילו בחלום לבעל היד אפרים, רבי אפרים מרגליות מבראד (יד אפרים סי’ תרצה על ט”ז סק”א). ומעניין שהסבא קדישא המהרש”א (ב”מ כג:) מפרש את דברי הגמרא הללו שלתלמיד חכם מותר לשנות בדיבורו ויאמר בפורים שאינו יודע בין ארור המן לברור מרדכי על אף שהוא יודע. וידועים דברי הרמ”א (סי’ תרצה ס”ב) עפ”י המהרי”ל שע”י השינה האדם לא יודע בין ארור לברוך. לכן די לשתות מעט יותר מכדי ההרגל.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לשיח?
אשמח לקבל את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.