מרור וחזרת בקערת הפסח

אחדשה"ט ובתפילה לבריאותם השלמה.
ראשית תודה רבה על הזכות לשמוע את הדרשה לשבת הגדול. התחזקנו.
שאלה
רצינו לשאול, למעשה מרן האריז"ל כותב לשים גם מרור וגם חזרת בקערת הסדר, כיום המנהג הרווח לאכול כמרור סלאטין-חסה. האם יש עניין מיוחד לשים גם חזרת-חריין\או שורש במיוחד, משמע שזה כנגד היסוד, ולכן כן צריך לשים, אבל מצד שני, אם אין לזה כל שימוש, אולי כתב רק מה שהיה בזמנו? או שמא צריך להחמיר ולאכול גם את השורש עצמו, גם בכורך וגם במרור?
חג פסח שמח וכשר.
תשובה
שלום וברכה משפחת … היקרה מאד,
נכון שלא אוכלים את החזרת, אבל מכיוון שזה כנגד אותה מידה עילאית, לכן צריך גם היום להניח את שורש החזרת במקומו ולא את החסה.
ומן הראוי גם בשעת אכילת המרור להכליל את החריין החריף עם החסה בשעת אכילת המרור.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לשיח?
אשמח לקבל את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.