יש מנהג בבית הכנסת שלנו לעשות קידוש בליל שבת, האם יש להקפיד ליטול ידיים אחר הקידוש על מנת לקיים "קידוש במקום סעודה"?

שאלה

יש מנהג בבית הכנסת שלנו לעשות קידוש בליל שבת, האם יש להקפיד ליטול ידיים אחר הקידוש על מנת לקיים "קידוש במקום סעודה"?

תשובה

מנהג זה הוא מנהג קדום שמופיע בדברי הרמב"ם, והמ"ב (סי' רס"ט) כותב שאין לבטל אותו כי הוא מנהג גאונים. אולם כיום בארץ ישראל לא נוהגים את המנהג הזה, ודו"ז בהר צבי (או"ח סי' קנג) כתב שמחוץ לירושלים מי שרוצה לנהוג את המנהג יכול לנהוג. אבל המנהג הקדום היה שקטן שותה מהיין או אדם שנשאר לאכול בבית הכנסת והמקדש יכול לקדש שוב לבני ביתו על מנת להוציאם ידי חובה, שכן לא יוצא ידי חובה בקידוש זה אם אינו אוכל שם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לשיח?
אשמח לקבל את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.